Day 11: A hike with waterfalls

Dinsdag 22 september 


Om 8u15 gaan de oogjes open. Tom is ondertussen bezig met een telefoontje voor een aanpassing in ons huis. Helaas moeten we dit nu ook regelen tijdens ons verlof. Hij zou vrijdag nog wat willen komen opmeten, maar dan zijn we nog niet thuis. Dus zal ik mijn ouders extra moeten inschakelen. Tom haalt nog inkopen voor deze avond en morgenochtend vanuit het kampeerwinkeltje, terwijl ik het ontbijt maak. Vervolgens ontbijten we nog een keertje op ons terras. Ondertussen boeken we ons nieuw logement voor de komende week. 

De handdoeken worden in de droogkast gestoken en ik was nog de wandelkousen. Rond 11u15 wandelen we vanuit ons appartement naar de Trümmelbach falls. We betalen hier per persoon 11 Zwitserse frank. Deze watervallen zijn de enige, onderaards toegankelijke gletsjerwatervallen ter wereld, te bereiken via een lift, tunnels, wegen en platformen. Via deze watervallen wordt het smeltwater van de gletsjer van de Jungfrau naar het dal vervoerd, tot wel 20.000 liter per seconde. De waterval is opgedeeld in tien watervallen. 







We vinden het hier enorm mooi en het is zijn 11 Zwitserse frank per persoon wel waard. Helaas zijn er veel arrogante toeristen en is het niet goed coronaproof geregeld. Maar het is zeker een aanrader om naar hier te komen, zelfs bij slecht weer. 







We besteden hier zeker een uur en daarna wandelen we naar het centrum van Lauterbrunnen. Op de wandelweg zien we nog enkele watervallen en een lieve kat! 




In het centrum van Lauterbrunnen halen we nog cash geld af om de extra nachten in ons appartement te kunnen betalen. We zullen het hier zeker en vast missen. Teddy had graag eens op een koe gezeten, maar deze rode koe is een goed alternatief. 

Terug in het appartement bel ik nog even naar mijn ouders om de afspraak van vrijdag te regelen en hoe het met hen gaat. Daarna plooi ik de was en ruimen reeds onze spullen op. Vervolgens werk ik verder aan de blog, terwijl Tom onze laatste avondmaal klaarmaakt! 


Na het avondeten en een douche, nemen we plaats in de zetel. We kijken naar de film; “Run Lola Run. Een nogal bizarre film, maar best wel eens leuk om te bekijken. Rond 23u gaan we slapen. Morgen willen we rond 9u30 vertrekken naar onze nieuwe bestemming. ;) Tot morgen!

Weer: 12 – 19 °C, zonnig en wolken

Hike: 9 km 

Reacties

  1. Prachtige waterval! Zal wel extra stromen met al die extra smeltende gletsjers! Jammer van al die toeristen :(

    Katje zag er zo knuffelbaar uit <3

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten